Мектепке дейінгі жастағы балаларды мемлекеттік тілге оқыту тәжірибесі
"Қазақ халқы үшін ана тілінен гөрі жақсы және қымбат емес
алмаз сияқты өткір тіл, қалықтап ұшқан қыран сияқты жұмсақ, қорғасын сияқты жұмсақ, қару да, қалқан да, ежелгі де, мәңгі жас да, "отты".
ҚР Президенті Н. Назарбаев Ә. Назарбаев
Мемлекеттік тіл-" белгілі бір мемлекеттің әлеуметтік-коммуникативтік жүйесінің негізгі құрамдас бөлігі, ресми мәртебеге ие, барлық халықтың өз аумағында пайдалануына міндетті болып табылатын", ҚР Конституциясында белгіленген [2].
Қазіргі уақытта Қазақстан Республикасында білім беруді реформалау және 12 жылдық модельге көшу жағдайында тілдердің үштұғырлығына және оны бірінші кезекте мектепке дейінгі тәрбие мен оқыту деңгейінде бірыңғай жүйеге келтіруге баса назар аудара отырып, білім берудің барлық мазмұнын қайта қарау жүріп жатыр. Мектепке дейінгі білім беру барлық деңгейлерде көптілді құзыреттілікті қалыптастыруды сабақтастыра жалғастыру үшін мектепке дейінгі жастағы балалардың тілдік дайындығының нормативтік базалық деңгейін қамтамасыз етуі тиіс:
Үздіксіз білім беру жүйесі бұл:
- ТІЛДЕРДІ ҚОЛДАНУ МЕН ДАМЫТУДЫҢ 2011-2020 жылдарға арналған мемлекеттік бағдарламасы.г.
- "Тілдердің үштұғырлығы" мәдени бағдарламасы.
- Мектепке дейінгі тәрбие мен оқыту бойынша Мемлекеттік стандарт және типтік оқу бағдарламасы.
Методичесикие жәрдемақы:
- "Қазақ тілі" - (А. Ж. Хазимова. Б. У. Салыхова, М. Ж. Бейсебекова),.
"ҚазаҚ тілі" - (З. Д. Еденбаева, Р. А. Искакова.)
ҚР Президентінің "Қазақстан Республикасында тілдерді дамыту мен қолданудың 2011-2020 ЖЫЛДАРҒА АРНАЛҒАН МЕМЛЕКЕТТІК БАҒДАРЛАМАСЫ туралы "Жарлығына сәйкес балабақшада "Қазақстан Республикасындағы тіл туралы"Заңды іске асыру бойынша жоспар әзірленіп, бекітілді.
Біздің мемлекеттік тіл болып табылатын қазақ тілі-Отан басталатын Ту, Елтаңба, Әнұран сияқты Нышан және ол еліміздің барлық азаматтарын біріктіруге арналған. Республикада тұратын барлық ұлт өкілдері қазақ тілін білуге міндетті. Мектеп жасына дейінгі қазақ тілін оқыту уақыт талабы болып табылады.Тіл үйрену халық дәстүрлерін, әдет-ғұрыптарын, халықтың ауызша шығармашылығын зерделеуді көздейді.
Дәстүр бойынша балабақшада жыл сайын тақырыптық мерекелік іс-шаралар өткізіледі:" Жаңа жыл"," Президент күні", Наурыз"," Тәүелсіздік күні","8Наурыз"," Қазақстан халқының тілдері күні"," Жеңіс күні". Қазақ ұлттық ойындары қолданылатын спорттық іс-шаралар өткізіледі. Оқу жылының соңында оқытушы орта топ балаларымен бірге "Колобок-Бауырсақ", "Шалқан"ертегілерінің қойылымдарын көрсетеді. Сүйікті ертегі кейіпкерлері мектепке дейінгі балаларға мемлекеттік тілді тез меңгеруге көмектеседі.
Жыл сайын "Тілдер күні" мерекесіне орай балабақшада "полиглоттар" атты балалар байқауы өткізіледі, онда 4-5 жастағы балалар өздерінің білімдерін мемлекеттік тілде көрсетеді. Барлық қатысушылар сыйлықтармен, дипломдармен марапатталады. Педагогтар да белсенді қатысады. Қазақ тілінде ертегілерді театрландыруға қатысады, өлеңдер оқиды, әндер орындайды. Ұлттық тағамдар, костюмдер сайысы өткізіледі. Ас мәзірінде ұлттық тағамдар бар. Бейнелеу өнері бойынша "Туған өлке"атты балалар жұмыстарының көрмесі рәсімделуде. "Қазақстан-біздің ортақ үйіміз", "тілдер дос болса, ағайынды адамдар.»
Балабақшада қазақ тілі кабинеті құрылды,онда қазақ тұрмысының, қазақ халқының мәдениетінің элементтері, қазақ тіліндегі балалар көркем әдебиеті, дидактикалық материалдар жинақталған. Мектепке дейінгі балаларды қазақ тілін оқыту процесін екі тілді – қазақ және орыс тілдерін меңгерген педагогтар жүзеге асырады.
Балабақшада мемлекеттік тілді оқыту екінші кіші топтан басталады және мектепке шыққанға дейін жалғасады.
Қазақ тілі сабақтарында дидактикалық материалдар, аудио және бейне техника, Көрнекі құралдар, жұмыс дәптері қолданылады. Тақырып бойынша материалды жақсы меңгеру мақсатында сабақта дидактикалық ойындар, жұмбақтар, кесінді суреттер, үлестірме материалдар, ойыншықтар қолданылады.
Балалардың зияткерлік-шығармашылық қабілеттерін кеңейту мақсатында"Тілашар"үйірмесінің жұмысы ұйымдастырылды. Үйірмеге ересек топ балалары қатысады. Балалар мұғаліммен бірге ертегілерді драматургиялайды, мақал-мәтелдерді, жаңылтпаштарды үйретеді.
Топтарда "қазақ тілін үйренеміз" бұрыштары, ақпараттық стендтер рәсімделеді, онда тақырыптар бойынша консультациялар орналастырылған және т.б. әр мерекеге құттықтау хаттары, буклеттер дайындалады, онда мерекенің мазмұны, Қазақстан туралы өлеңдер, балалармен үйрену үшін ұсынылатын қазақ халқының мақал-мәтелдері, мақал-мәтелдері көрсетіледі. Сондай-ақ, қазақ стиліндегі бұрыштар жабдықталған. Мұның бәрі мәдениетке, мемлекеттік тілге деген тұрақты, мүдделі және құрметпен қарауды және онда сөйлеуге тілек қалыптастырады.
Педагогтар ата-аналар бұрыштарын рәсімдейді және құжаттарды екі тілде жүргізеді. Ұйымдастырылған оқу іс-әрекетін жоспарлау кезінде циклограммаларда апта күндері, айлар, қазақ тіліндегі тақырыптардың атаулары жазылады.
Аптасына бір рет "тілге батыру"болады. Педагогтар өз сөзінде қазақ тілінде неғұрлым көп сөздер мен сөйлемдерді қолдануға тырысады. Педагогтармен қазақ халқының салт-дәстүрлері туралы кеңестер өткізіледі: "қазақ халқының мерекесі - "Наурыз". "Құрбан-айт".
Мемлекеттік тілді оқыту бойынша қызметкерлерге арналған үйірме ұйымдастырылды. Балабақшадағы іс жүргізу мемлекеттік және орыс тілдерінде жүргізіледі. 2 тілде газеттер мен журналдарға жазылу белсенді жүргізіледі. Әрбір ұлттық мерекеге қызметкерлер үшін салтанатты бес минут өтеді.
Мектепке дейінгі балалардың тілдік даму негізінің маңызды шарты Ата-аналармен тығыз байланыс болып табылады. Өйткені отбасы-ұлттық дәстүрлерді сақтаушы, қоғамның бір бөлігі.
Балабақша мен отбасының өзара іс – қимылы-мектепке дейінгі балалардың қазақ тілін меңгеру белсенділігін толық дамытудың қажетті шарты, өйткені ең жақсы нәтижелер педагогтар мен ата-аналар келісілген әрекет ететін жерлерде белгіленеді. Осы мақсат үшін құрылған:
· "Қазақ тілін үйренеміз" бұрышы)
* Ақпараттық стендтер; ата-аналарға арналған жадынамалар, буклеттер
* Жиналыстар, кеңестер, әңгімелесулер.
Біздің балабақшада мектеп жасына дейінгі балаларды қазақ тіліне және өз халқының мәдениетіне тарту бойынша жұмыстар жоспарлы түрде жүргізілуде. Өзін ұлы елдің бір бөлігі ретінде сезіне алатын балаларды тәрбиелегім келеді, оны жақсы көреді.