Ақмола облысы білім басқармасының Степногорск қаласы бойынша білім бөлімінің жанындағы Шантобе кентінің "Мерей" №6 балабақшасы " мемлекеттік коммуналдық қазыналық кәсіпорыны
Государственное коммунальное казенное предприятие "Детский сад №6 "Мерей" посёлка Шантобе при отделе образования по городу Степногорск управления образования Акмолинской области

Біз әлеуметтік желілердеміз

Ұйымдар тізімі

Галерея

Смотреть все>>>

Логопедиялық қорытынды дегеніміз не?

17.06.2020

Ата-аналарға логопедтен кеңес.

Сөйлеу бұзылуының түрлері

Логопедиялық қорытынды дегеніміз не?

Балаңыздың сөзі құрдастарының сөздерінен нашар екенін байқайсыз ба? Бала төрт жасқа толған, ал оның сөздерінде қателіктер сақталады ма? Бұл жағдайда әрбір ата-ана барлық мамандар, дәрігерлер: ЛОР, офтальмолог, невропатолог, стоматолог, және, әрине, логопед кеңес алуға тырысады. Логопедиялық тексеру нәтижесінде, тіл дамыту бойынша нақты ұсыныстардан басқа, баланың картасында түсініксіз аббревиатура пайда болады. Бұл беттік әріптердің артында не тұр? Барлық мемлекеттік мектепке дейінгі білім беру мекемелері қолданатын сөйлеу бұзушылықтарын педагогикалық жіктеуге жүгінейік.

ФНР-фонетикалық сөйлеудің дамымауы. Айтылу кезінде фонематикалық есту сақталған кезде бір немесе бірнеше күрделі дыбыстар зардап шегеді (дыбыстарды есту арқылы ажырату қабілеті). Сөйлеудің қалған жағы жақсы дамыған.

ФФНР-Фонетико-фонематикалық сөйлеудің дамымауы (жиі сөйлеудің бұзылуы). Дыбысты бұрмалау қалыптаспаған фонематикалық есту фонында орын алады. Бала естігенде дыбыстардың әртүрлі топтарын жақсы ажыратпайды, бұл дұрыс айтудың қалыптасуын бұзуға ықпал етеді.

ЗРР-сөйлеу дамуының тежелуі. Бұл Қорытынды үш жасқа дейінгі балаларға, егер осы жасқа қарай бала сөз тіркестері (ұсыныстары) айтылмаса, сөйлеу бөтен адамдарға аз болса (өйткені ата-аналар әдетте өз баласын жақсы түсінеді) қойылады.

ОНР-жалпы сөйлеудің дамымауы. Үш жастан кейін қойылады және баланың сөйлеудің барлық жақтары қалыптаспағанын көрсетеді: дыбысты айту, сөздік, сөйлемнің грамматикалық рәсімделуі және байланысты сөйлеу. Бұл педагогикалық қорытындылар артикуляциялық аппарат бұлшықеттерінің иннервациясының бұзылуымен байланысты дизартрия (невропатологпен расталады) сияқты диагнозмен асқынуы мүмкін, соның салдарынан бұлшықеттер тым әлсіз немесе асқын болуы мүмкін. Психоневролог баланы сөйлеудің қарқыны-ырғақты құрылымы бұзылған жағдайда (кекешу немесе логоневроз, Итерация) бақылауға тиіс. Өте жылдам сөйлеу-брадилалия немесе керісінше баяу-тахилалия да мамандардың араласуын талап етеді. Дауыстың бұзылуы, соның ішінде ринолалия (туа біткен аспан жарылуы) айтарлықтай сирек болады, бірақ бұл жерде логопед-мұғалім мен фониатр дәрігерінің көмегі қажет болады. Біздің бала өсіп, біртіндеп жазбаша сөйлеуді меңгереді. Барлық балаларға оқу және жазу процестері оңай берілмейді. Мұнда дислексия – оқуды бұзу, дисграфия – жазу процессінің бұзылуы сияқты қиындықтар туындауы мүмкін. Соңғы жылдары дизорфография – баланың емле ережелерін бұзбауы.

Логопедке барғаннан кейін сіз баланың картасынан: "сөйлеу дамуы жас мөлшеріне сәйкес келеді", бірақ жоғарыда аталған барлық қорытындыларда ештеңе жоқ. Бұл балаңызға көбірек көңіл бөліп, уақыт бөлуіміз керек, содан кейін оның сөйлеу дамуы "жас мөлшеріне"сәйкес келеді!

Савчук Л. И., №6 "Мерей" балабақшасының логопеді, Шантөбе кенті

Просмотров: 518


Добавить комментарий



Включить данные в подпись

Текст